onsdag den 25. november 2009

Fik lyst til at skrive lidt om de sidste to bøger jeg har læst. Den første, en`af Tolkiens efterladte historier, som hans søn har redigeret og udgivet, er et spændende men grusomt eventyr.
Som passioneret tilhænger af Tolkien`S "Hobitten" og de tre "Ringenes herre" bøger, er jeg også glad for denne, selv om den ikke er helt på højde med de andre.
Er man til Eventyr kan den anbefales.
Den anden er også et grusomt eventyr -men desværre - et forfærdeligt og virkeligt et! " Familien i kælderen" fortæller om Josef Fritzls overgreb på datteren Elisabeth.
Om hvordan han holder hende indespærret i kælderen i 24 år- om hendes og hans opvækst- om hendes liv dernede- om de mange barnefødsler osv. Den giver også en forklaring på det - i hvert fald for mit vedkommende - store spørgsmål: "Hvordan kunde det lade sig gøre?!"
Det er jo en forfærdelig beretning, men skrevet på en sober og ordentlig måde, så man kan holde ud til at læse den.
Jeg synes, bogen er meget anbefalelsesværdig at læse.

2 kommentarer:

  1. Lekker mappe, denne hvite!
    Luen og vesken likeså!

    SvarSlet
  2. Jeg plasserer visst kommentarene mine feil, men du skjønner!
    Takk for at du skrev om Hurins barn, jeg har boken, men har ikke turt å lese den enda. Jeg er redd for å bli skuffet.
    Men nå skal jeg ta den fatt!
    Jeg er jo fan av Tolkien, har Hobitten og Ringenes herre-bøkene.

    SvarSlet